Pazartesi, Aralık 26, 2016

2016' DA OKUDUKLARIMDAN BAZILARI

kitaplık, okumak, akan-zaman,
Kitap

                      2016 Listeme Eklenenler

             2016 yılı benim için oldukça verimli geçti diyebilirim kendi adıma. Hangi kitapları yazayım listeme diye karıştırırken, 07:02:2015 tarihinde okumuş olduğum bir kitabın ön sayfasına düştüğüm not gözüme çarptı:
            “Uzun zamandır geceleri uyumakta zorlanmaya başladım, ilaç aldım bir süre devam ettim; baktım rüya göremiyorum."Sil." Diyordum kafamda dönenleri, "Beni uykusuz bırakanları sil."
            Ve birkaç gün önce şimşek çaktı beynimde, dedim ki kendi kendime: Beyne uğraşacağı bir şeyler ver. Geriye dönüşleri kesilsin. Ve…
               Bu kitapları alıp getirdim.”
               Bu notumu okuduktan sonra tekrar okudum Özgür BACAKSIZ’ın "Deli Çocuğun Güncesi"ni. Giriş sayfasından sonraki sayfada yazdıklarını alıntı olarak alacağım sadece:
        "Öyle ideal, amaç, hedef geç onları evlat geç. Önce ezileceksin, hırslarının kurbanı olacaksın, kıskançlık, doyumsuzluk derken başkalarını ezeceksin. Yani anlıyor musun evlat işte insan budur, insan aşağılık bir varlıktır ve hepimizde bu aşağılıktan bir tutam vardır. Şimdi sok o mantığını cebine." Özgür BACAKSIZ

Kitap, okumak, akan-zaman, halil-gönül,
Masa
               Sıralama öylesinedir.
                           Yaşlı Adam Ve Deniz (İhtiyar Balıkçı): 87. Baskı,  Yayın: Bilgi Yayınevi.

              Yazar: Ernest Hemingway, Çeviren: Orhan AZİZOĞLU

            Hayvanlardan Tanrılara SAPIENS (İnsan Türünün Kısa Tarihi): 20. Baskı,
              Yazar: Yuval Noah HARARI, Çeviren: Ertuğrul GENÇ.

              Kırmızı Saçlı Kadın:  Baskı, Yayın: YKY (Yapı Kredi Yayınları),

              Yazar: Orhan PAMUK.

              Serenad: Doğan kitabevi Yayınları

              Yazar: Livaneli.

              Havva’nın Üç Kızı: Doğan kitabevi Yayınları,

              Yazar: Elif ŞAFAK.

                             İyi Psikolog: Pegasus Yayınları.

              Yazar: Noam SHPANCER, Çeviren: Nil KARACA.

                             İmparatorluğun Son Nefesi: Timaş Yayınları,

              Yazar: Prof. Dr. İlber ORTAYLI.

                            Osmanlı Tarihinde İslamiyet Ve Devlet: T. İşbank. Yayınları,

              Yazar: Prof. Dr. Halil İNALCIK.

              Bir Toplum Nasıl İntihar Eder: 2. Baskı, KA kitap.

              Aptalı Tanımak:                     8. Baskı,         “

              Newton Neden Türk Değildi?                     “

              Yazar: Prof. Dr. A. M. Celal ŞENGÖR           

              Adam: Kırmızı Kedi Yayınları,

              Yazar: Yılmaz ÖZDİL

              Tanrı Yanılgısı:

              Kör Saatçi:

              Genler Bencildir

              Yazar: Richard DAWKINS,

     Yazmaya karar verdiğim zamanlarda, kafamdaki sorulara cevap bulmak için                         okuduklarımdan bazıları:

              Onlar Nasıl Yazdı: Beyaz Baykuş Yayınları,

              Yazar: Mary KARR, Çeviren: Yrd. Doç. Mert AKCANBAŞ.

              Yaratıcı Yazarlık: Optimist Yayınları

              Yazar: Stephen MAY, Çeviren: Figen YANIK.

              Yazılı Ve Sözlü Anlatım:         19. Baskı, Akçağ Yayınları

              Yazar: Prof. Dr. Şerif AKTAŞ, Prof. Dr. Osman GÜNDÜZ.    

              Mrs. Dalloway:           10. Baskı, Kırmızı Kedi Yayınları,

              Yazar: Virginia WOOLF, Çeviren: İlknur ÖZDEMİR.

              Listemin geriye kalanları çok üzüldüler, sizlere selamları var.


              Şu an okumaya devam ettiğim iki kitap var:

              Senden Sonra Ben: Pegasus Yayınları

              Yazar: Jojo MOYES, Çeviren: Fazilet MISTIKOĞLU

              Kafka Öyküler 1: Yason Yayınları,

              Yazar: Franz KAFKA, Çeviren: Göksu BİROL.

                                                                                               

                                                Halil GÖNÜL - 26 Ara. 16

          

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Hoş geldiniz.
İlginiz için teşekkür ederim.