Pazartesi, Şubat 20, 2017

Yassah hemşerim yassah

   BEKÇİ
bekci

            Merhaba sevgili misafirler.,
          Fark etmişsinizdir bazı yayınlarımdaki resimlerin sık sık değiştiğini mutlaka. Google "Yassah hemşerim" diyor, ben de başka bir resim bulup tekrar düzenliyorum. Resim indirdiğim site bedava indirilen bir sitedir.  Pixabay 'dan indiriyorum genellikle. İşleyip kullanıyorum yayınlarda. Google dadandı benim siteye ve kendi "İP" mi belirterek 403 uyarısı veriyor, İp den bahsederek bu kişi istemiyor diye 403 ikazı yapıyor. 
          Size "Yassah hemşerim"in hikayesini anlatayım bu vesileyle.

          Van'dan geçici görevle Ankara merkeze-İller Bankası Genel Müdürlüğü- geçici görevle geldim, kesin hesap servisine. Misafirhanede kalıyoruz; öğrenci yurdu gibi kalabalık olur her zaman. Bir gün pazartesi ve sabahleyin mesaiye 5-10 dakika kala çıktık. Hemen 100 metre yakınımızda binalar. Kahvaltı yapmadık ve aşağıya inince birer simit peynir aldık arkadaşlarla, araç giriş kapısına yöneldik. gerili olan kalın zincir üzerinden atlayıp geçiyoruz her zaman.

zincir
             Yine aynısını yapacaktık ki, bir kaçımız geçti; bir kaç kişi de arkada kaldık. o arada bekçi de göründü karşıdan. Aynı anda arkamızda makam arabası belirdi. Araçtan bir kişi çıktı, 40 yaşlarındaki tıknaz, üniformalı bekçiye emrivaki ses tonuyla: "Aç kapıyı" dedi. Bekçi hiç tınlamadı o kişiyi. bu arada biz de atlayıp geçtik her zamanki gibi ve bir şey demedi bize
                  Uzun boylu ve düzgün kıyafetli, kendinden emin olan adam biraz daha sert bir ses tonuyla bekçiye: "Aç diyorum sana" dedi tekrar ve aldığı cevap aynı ses tonuyla karşılık vererek : "Yassah hemşerim yassah" dedi ve çok rahattı, ne yaptığını da çok iyi biliyordu; işini en iyi şekilde yapıyordu. oradan araç girişini yasaklamış idareci ve o da uygulayan olarak görevini yapıyordu. Biz dikildik 20 metre ileride onları seyrediyoruz. 
                 Bir kaç gün öncelerinden duyulmuştu Bakanın teftişe geleceği ve jeton düştü bize. Aracın içinden çıkan  Bakan ve benim de hocam Üniversiteden. Bakan bey yanaştı durumu anlamak için. Durumu anladı hemen, teşekkür etti bekçinin omuzuna dokunarak. Adamlarını arabayla çevirdi geriye ve kendisi yalnız olarak girdi içeriye. O günden beri bizim arkadaşlar arasında şaka konusu olmuştu bu "Yassah hemşerim yassah" cümlesi. Durum 1980 li yıllarda geçiyor. 

         


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Hoş geldiniz.
İlginiz için teşekkür ederim.