Pazar, Mart 19, 2017

Pazar Gözlemim-4-Bir Tutam Ot

"Sitemimdir size"

Bir Tutam Ot

Bir at takıldı gözüme

Penceremden,
Ayağından bağlı örükle,
Kazığı çakılı derine;
Kırçıl, zayıf,
Yaşlı da görünüşte.
Anlaşılan ağır başlı,
Tek derdi doyurmak aç karnı.
Arada kaldırıp başını,
Fırlatıyor bana bakışını.
“Konuşalım” diyor sanki.
Öyle bakıyor ki
Anlaşılan var bir derdi.
Süzgün gözleri,
Sıralıyor sözleri;
“Ben de alımlıydım,
Taşırdım sırtımda siz gibileri,
Paşa oldu birileri,
Birileriyse bey.
Koşardım ölesiye
Bey yarışı kazansın diye;
Göğüslerdim ipi her seferinde,
Derken düştüm elden ayaktan,
Bak şimdi şu halime.
Bağlıyım iki metre örüğe.
Uğraşıyorum bir tutam ot yemeye.
Ben hayvan siz insan diye
Böyle mi yapılmalıydı bizlere?
Söyle herkese,
Sitemimdir bu size!”
Döndü tekrar önüne,
Başladı otları yemeye.
19-03-2017-2301
Halil GÖNÜL

PAYLAŞ Görsel: Pixabay.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Hoş geldiniz.
İlginiz için teşekkür ederim.