Pazar, Nisan 16, 2017

Dost mu, Düşman mı?

riyakar adam

Güya



İnsanlar vardır
Çevremizde,
Yakın,
Ya da uzak;
İnsan gibi görünürler,
Cilalanmış maskeleriyle,
Şaşıdır gözleri,
Açık değildir sözleri,
Marifet sayarlar gizleri;
Devekuşu gibi.
Pis kokar içleri:
Şirinlik abidesidir yüzleri,
Bilmezler
Kuru lafla yürümez gemi.
Yalakalıkta su dökülmez ellerine,
Dün öyleymiş, bugün böyle;
Kime ne?
Bir kılıf vardır her şeye,
Uğraşma yakalamaya;
Yakalanmazlar
Benzer cıvaya,
Salla gitsin havaya,
Nasılsa bedava;
Sınır yok yalana, dolana,
Hiç bakmaz ki arkaya,
Baksa da,
Süt liman görünür şaşıya.
Anlamaz seni,
Dinlediği tektir,
Hep öne koyar kendini.
Bolca verir siparişi,
Yarısını bırakır geri,
Çünkü açtır gözleri;
Düşünmez gafletini.
Anla artık gerisini,
İşte böyle birisi.
Laf etmeye değmez,
Sakın
Bulaşma onlara.
Dostturlar güya,
Lafları gargaradır ağzında;
Döndüğün an arkana,
Parmak sallar kıçına.
Bütün derdi kıçındır,
Bakmaz hiç başına.
Bakar “Dost başa,
Düşman ayağa”
Sakın düşme tongaya.
Yakınlaştığında çıkar ortaya,
Ne mal olduğunu anlarsın ama:
Atı alan çoktan ulaşmıştır Üsküdar’a.
Bak iyice kıçına, başına;
Oynar daima,
Sağa, sola,
Dik duramaz:
Alışmıştır kamburluğa.
Pek de heveslidir
Bulgura, arpaya,
Samanı koy torbaya
As başına;
Bak sonra,
Sallanan torbayla, kıçına.

13-04-2017-2003
Halil Gönül
Görsel:Pixabay.com

10 yorum:

  1. Merhaba Halil abi, yorumunu gördüm çok mutlu oldum yazdıklarımın büyük bir meslektaşım tarafından onaylanmasina :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tekrar merhaba, sevgili Meslektaşım Taze Mühendis. Kendine güven, gerisini merak etme sen :) Meslekle ilgili yazmıyordum ama, ileriki süreçte bir anımı yazacağım, umarım beni anlayabilirsin okuduğunda.
      ayrıca belirtmeliyim ki: Yazmaya hevesli bir meslektaşım olmasına ne kadar sevindim bilemezsin, sanki yalnızlık hissim kayboldu birden.
      Sana tekrar başarılar dilerim. G+ dan takibe aldım izleyeceğim zevkle.

      Sil
  2. Güzel gören güzel yaşayan dost gibi dostlarla karşılaşmak dileğiyle.
    Bu arada farklı konular hakkında yazılarınızı keyifle okudum sevgiler... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Sevgili Nil ModaDusleri, güzel yorumunuz ve nazik ziyaretiniz için. Ben de aynı dileklerle selamlıyorum sizi. Tekrar görüşmek dileğiyle.

      Sil
  3. Allah öylelelerinden korusun...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, Sevgili "bahce perim", tekrar gördüğüme inanın çok sevindim. Dilerim siz rastlamazsınız. İnanın insan çok acı hissediyor.

      Sil
  4. Ne güzel anlatmışsınız ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba SEvgili +Bir Lahzanın Aksi, Nazik ziyaretiniz ve yorumunuz için teşekkür ederim. Beğendiğinize sevindim. Tekrar görüşmek dileğiyle hoşça kalın.

      Sil
  5. aman evet vallahi öyleeee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. burada karşılaşmak sürpriz oldu benim için, sevgili deeptone,
      oldukça eski bir yayındı da. evet aynen öyleeeee işte :)

      Sil

Hoş geldiniz.
İlginiz için teşekkür ederim.