Cuma, Nisan 07, 2017

Kitap Tanıtım-Huzursuzluk

                                OKUDUM

                 “Merhamet, zulmün merhemi olamaz!
zülfü livaneli
Huzursuzluk

                Okuduğum kitaplardan bir tanesini daha tanıtmaya çalışacağım bu yazımda. Haz aldım okurken, yormadan sohbet havasında geçen bir roman olmuş.
                                 Adı  :  HUZURSUZLUK:
                                Yazar: Zülfü LİVANELİ
                                Yayıncı: Doğan Kitap
                                Türü: Roman
      İlk    Baskısı Ocak 2017’de yapılmış olan bu kitabın bendeki baskısı 150.000 adet basılmış.
Bilindiği gibi, Zülfü Livaneli’nin özellikle son zamanlardaki romanları güncel içeriklerden beslenerek yazılan romanlardır. Ancak içlerinde tarihi dokular da bezenmiştir her birinde. Bu romanda da aynı özellik hâkim.
Bu romana başlamamla bitirmem bir oldu, beş veya 6 saat içinde bitirdim. Arada çay içtim canım.
Bir aşk kurgusu içinde, tüm kitap boyunca sıkmadan okunabilecek şekilde serpiştirilen, güncel ve tarihsel olaylar çok güzel bir şekilde dengelenmiş ve iddia tarzına dönüştürülmeden sindirilmesi kolay olan anlatım dili ile keyifle okunabilen, okuyucuyu boğmayan, sıradan insanların ağzından anlatılmış olaylar dizgesi şeklinde bir roman ortaya çıkmış.

Merhamet, zulmün merhemi olamaz!” Sözü dikkatimi çok çekti ve bence kitabı tam olarak özetleyen cümle bu cümledir.

                Kitap okunurken dikkat edilirse eğer: din, inanış, vicdan, merhamet, insan, insanlık ve kadın sorgulaması yapılmış, aynı zamanda da öz eleştiri vardır.
                Suriye de yaşanan insanlık dışı drama seyirci kalan dünyaya da serzeniş ve sitem var olması zaten kaçınılmaz bir durumdur.

                Kurtarılması umuduyla Mardin’den hatta Türkiye’den, Amerika’ya götürülen Hüseyin isimli delikanlının Amerika’da yobaz bir zihniyetin kurbanı olması kitabın ana konusu şeklinde tasarlanmış ve Hüseyin’in aşkı çerçevesi içinde gizlenmiş diğer konular.
                Eminim siz okuyanlar da benim gibi severek okuyacaksınız bu kitabı.
                Bence kitabın ismi çok hafif kalmış kitabın içeriğini anlatmakta ve bana göre sırıtan bir isim olmuş. Kişisel anlamda yorumlanarak koyulmuş olan bir isim olarak dikkate alınırsa uygun olabilecek bir isim. İçeriği genel olarak düşündüğümüzde kişinin huzursuzluğundan çok farklı bir durum anlatımı söz konusu bence. Öneri olarak “Zulüm” olabilirdi.

                                                                                                                              07-04-2017
                               Halil GÖNÜL

2 yorum:

  1. Bende daha dün okudum bitirdim. Hikaye sonlara doğru tam hareketleniyor heyecanlanıyor demiştim ki anlamsız bir sonla karşılaştım. Sanki bir kompozisyonun giriş gelişme sonuç bölümünün sonunu getirmeyi becerememiş bir yazar gibi nasıl bağlayacağını bilememiş hatta bana göre bağlayamamış da...
    5 üzerinden değerlendirecek olursam bi 3 puan veririm...

    YanıtlaSil
  2. Merhaba, sevgili Cocuklu Hayat, nazik ziyaretiniz ve kıymetli yorumunuz için teşekkür ederim. Bazen karmaşık duygular içindeyken kaleme alırız yazılarımızı ve başlangıçtan sona doğru değişerek gider yazılan da ve sonuçta farklı bir durumla karşılaşırız gibi hissederiz diye düşünüyorum. kendi yazılarımda da bu durumu çok yaşarım ben. o yüzdendir ki: Uzun ve aynı konuyu takip eden yazılar yazmaktan çekiniyorum şimdilik. Hoşça kalın. Saygı ve sevgilerimle.

    YanıtlaSil

Hoş geldiniz.
İlginiz için teşekkür ederim.