Pazartesi, Haziran 19, 2017

Bu İşler İnce İşler

Kevgir

Kevgir

Ne yaptığını bilmezse bir kişi,
Olamaz er kişi.Kıçı, başı ayrı gidene,
Denilir güvenilmez kişi.
Ne eker ne biçer,
Verimsizdir her işi.
Ağzından çıkanı kulağı duymaz,
Söylenmiş olmak için laf olmaz;
Olsa da yerini bulmaz.
Gün geçer, yıl geçer,
Lafları önüne düşer;
Teker teker pişer,
An gelir tabağına düşer.

Zaman su gibi akar geçer,
Biter yaldızlı düşler;
Karışır bütün işler.
Olur olmaza kör gider,
Kendini akıllı zanneder,
Olmadığından bihaber;
Bir çuval inciri b...  eder.

Bu işler ince işler,
Her adım akıl ister.
İnsanı kıçından şişler,
Şişledi mi, deler de geçer;
Eder kevgirden beter.


18-06-2017-1837

Halil GÖNÜL

Görsel:Pixabay.com

6 yorum:

  1. :)) son hecelerin kafiyeleri birbirine uymuş güzel bir şiir olmuş..kaleminize sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba sevgili +Yazar Yildirim.
      Teşekkür ederim, beğenmenize sevindim. :)

      Sil
  2. Merhaba! :) Blogunuzu yeni keşfettim ve takibe aldım. Sizide kendi bloguma beklerim,takip ederseniz mutlu olurum 💎 www.nurundelidolublogu.tk 💎

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba sevgili +Blogby Nur.
      Takibe almanız beni sevindirdi, teşekkür ederim. Ben sizi çok öncelerden takibe almışım, fark edemediniz sanıyorum. :)

      Sil
  3. Sevgili Halil abi, benim muzip yanımı harekete geçirdi. :D Aklıma gelen şu ünlü jargon var ya: Zaman kötü, kolla...
    Siz Neyzen Tevfik'le bir yerlerden akraba olmalısınız. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili +bahce perim.
      Muziplik arada sırada gıdıklıyo beni de. :)

      Sil

Hoş geldiniz.
İlginiz için teşekkür ederim.