Cuma, Haziran 16, 2017

Kitap tanıtımı

Günesürgün

OKUDUM

                Okuduğum kitaplardan birini daha elimden geldiğince tanıtmaya çalışacağım bu yazımda.

            GÜNESÜRGÜN:

            Yazar: DEEP TONE

                     Yayıncı: Dorlion yayınları
                         Türü: Günlük-Anı
                   Baskı: Şubat 2017
         Sayfa sayısı: 198

Bu kitap, blogger camiasından tanıdık bir kişiye ait. Bu kişiyi zaten okuyunca hemen tanıdınız eminim. Çünkü blok keşfinde ve blok dolaşmada üstüne yoktur bence.  Hatırşinas ve cıvıl cıvıl aynı zamanda da dobra dobra, yardımsever bir insan.

Açıkça söylemem gerekirse, ben kendilerinden etkilendim ve kanım kaynadı. Yardımseverliğinden bahsetmeme gerek yok zaten. Blog dünyasındaki kişilerin büyük çoğunluğuna mutlaka dokunmuşluğu vardır bir şekilde. Bana öyle bir dokundu ki; ağlayacaktım neredeyse. 😊

Şimdi bırakayım lakaytlığı da kitaptan bahsedeyim biraz. Biraz dedim çünkü fazla söze gerek duymuyorum; mutlaka okumanızı öneriyorum. Neden mi? Çünkü içinde sizin telinize dokunan bir şeyler bulacağınızdan eminim.

Ben tadını çıkara çıkara okuduğum için biraz uzun sürdü ve ancak bitirdim ve de yayınlama ihtiyacı duydum.

Günlük yaşam kesitlerinden seçmeler, anılar, geziler ve sonunda da şiirsel anlatılar olan bir kitap.
İnsanı bazen duygulandıran, bazen gezintiye çıkaran bazen de mahalle arasında dolaştıran, öğrencilik yıllarını da ziyaret ettiren, zaman zaman gülümseten yaşam kesitleri farklı bir tarz ve anlatımla ele alınan; sıkılmadan okunan bir kitap olmuş.

Örneğin sayfa 158’deki “KATARSİS” başlıklı yazısı, yazma eylemini anlatan bir yazıdır.  Sayfa 159 da bulunan “YÜRÜ GİT” başlıklı yazısında bir insanın duygusal gelgitlerini çok güzel anlatmış; tıpkı med-cezir gibi. En azından ben öyle hissettim.
163’deki “BİLDİĞİN GİBİ DEĞİL ÇOK KIRGINIM” başlıklı yazıysa: Sevgi ve kırgınlığı çok iyi tarifleyen ve insan denilen varlığın bu durum karşısında nasıl davrandığını gösteren bir yazı…

Çok uzattım galiba; halbuki kısa yazacağımı söylemiştim. Buyurun sofraya ve Günesürgün’den sizler de payınıza düşeni alın derim.
Yazarın ayrıca:

                                -DERİN MAVİ
                                      -FRAMBUAZLI HAYAT
                                      -YANİ

                                İsimli kitapları da yayınlanmıştır.

                                                                                   16-06-2017-0915

Halil GÖNÜL

Görsel:Halil GÖNÜL

16 yorum:

  1. Teşekkürler tanıtım için..Deep Tone Youtube kanalında Yani kitabı ile ilgili videolarını izlemiştim hoşuma gitmişti..Bu kitapta keza öyle duruyor..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba sevgili +Karasal Anten.
      Bence insanın duygularını kıpırdaştıran bir yazılar demeti. :)

      Sil
  2. Bence her blogger en az bir kitap satın almalı; hele kitap yazmak isteyenler hepsini de almalı ve okumalı. Eminim önlerini açacaktır. Yollarındaki çıkacak bazı taşları da ayıklamış olacaklardır böylece. :)
    Haydiii pazara, kitaplar var hanımlar, baylar. Yeni çıktı bunlar, ıscak ıscak! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben diğerlerini de alacağım. kesin ve son kararım. :)

      Sil
  3. heeey gündüz yorumunuzu görünce anında okudum telefondan. şimdi de bir daha okudum. teşekkür ederim. çok sevimli anlatmışmısınız. severek okumanıza da sevindim. bu kitap diğerlerinden farklı çünkü daha kişisel. hem kendimi hem de akraba arkadaş filan anlattım. hatta bir ara blogumda bu kitabı nasıl yazdığımı anlatcam. hangilerinde direk kendi yaşantım hangilerinde çevrem filan. umarım diğerlerini de seversiniz. hepsi birbirinden farklı kitaplar çünkü. bu yazınızı da bir ara koycam bilokumaaa oleeeey :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Heeeey, rica ederim. Teşekküre değecek bir şey yaptığımı düşünmüyorum. Yalnızca içimden geçenlerin bir kısmını yazdım o kadar. Katkım olursa sevinirim. Az çok tahmin ediyorum diğerlerini de desem mi acaba! :)
      Heey! şu logonun hikayesini yazsanız ya; belki korkum biraz hafifler. :)

      Sil
    2. tahmin etmenize sevindim ne güzel. logonun hikayesi. deeptone o kırmızı foto muuu :)

      Sil
    3. Evet, siyah kuşağınız var mı?
      Bir film afişi olduğunu öğrendim ama!

      Sil
    4. yok yok yaa. o bir film afişi evet. kitabı da var. blow up filmin adı. yazarı da julio cortazar. türkçede cinayeti gördüm adı. bir fotoğrafçı var. şehirde dolaşıp foto çekiyor. bir parkta bir foto çekiyor. fotoyu evde büyütüyor. blow up yapıyor yani. bakıyor bir cinayet. ama cinayeti kanıtlayamıyor. sonra da şüpheye düşüyor oldu mu acaba bu cinayet diye. filmin sonunda da bir tenis maçı var ama top yok. filmin anlamı o tenis maçında gizli. çok eski bir fil. çok sevdiğim. defalarca izlediğim. izleyin bir ara. şimdi ben de yazılarımda blow up yapıyorum. yani aslında yansıtıyorum. gündelik yaşamı yansıtıyorum yani. yolda metroda kafede gördüklerimden çıkıyor bütün yazılarım. günlük izlenimlerim yazı veya öykü oluyor. bir görüntü veya duyduğum bir sözcükten deneme veya öykü yazıyorum eve gelince. yani, bütün yazılarımı yollardaki tanımadığım insanlara yazıyorum, onlardan yola çıkıyorum. sanırım işte gündelik yaşamı yazıyorum. çevreyi. gördüklerimi. öykülerde kendi yaşantım yok yani. izleyiciyim. günesürgünde ilk kez kendime blow up yaptım bir de sık gördüğüm insanları yazdım. alışveriş yaptığım marketi, çocukluk arkadaşımı. bir de var ya azize güzin firdevs o dört öykü hepsi benim baba tarafımdan büyüklerim. yani dedemin ailesi. tümü gerçek onların. ilk bu kitapta böyle bişi yazdım. o gezilerse benim yaptığım geziler, hepsi tek başıma. adalar, izmir, didim filan. ama öyküleştirdim. çeviri de işim zaten ve özel merakım. ben diyorum ki işte hayat bir blow up :) izleyip büyütüyorum ve yazıyorum yaneee :) örneğin, yani adlı kitapta bir güncel istanbul gündelik yaşamı var. derin mavi ise başka. o şiir ve kısa öykü. sade ve derin ve frambuazlı hayat ise daha ağır kitaplar :)

      Sil
    5. Anladım, teşekkür ederim zahmetiniz için. İlk araştırdığım zaman afişe ulaştığımda fazla fırsatım olmamıştı. İlk fırsatta filmi izlemeye çalışırım. :)

      Sil
  4. deeptone blog dünyasında sevilen bi isim..geleceği parlak genç bir yazar..ben de blog dünyasında kitap çıkartan blocuların kitaplarını toplamaya çalışıyorum..ancak henüz buna fırsatım olmadı..olduğunda hepsini tek tek değerlendiricem..deeptone tanıtımınız harika olmuş,kaleminize sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba sevgili +Yazar Yildirim.
      Düşündüğüm şey aslında: Karınca kararınca elimizden geldiği kadar destek olmak lazım ki heyecanları azalmasın ve de kesilmesin.
      Teşekkür ederim. Hoşça kalın. :)

      Sil
  5. Ben de daha bitiremedim okuyorum yavas yavas 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Derya,
      Umarım siz de seversiniz. İyi okumalar. :)

      Sil
  6. Mutlaka bende okuyacağım.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. incinin dünyası,
      Sevindim, bir blogger olarak başka bir blogger'ın yazmış olduğu kitabı okumak daha farklı oluyor bence. Ninemizin başka bir torunuyla sohbet etmek gibi bir şey. :)
      İyi okumalar dilerim. :) Sevgilerimle hoşça kalın. :)

      Sil

Hoş geldiniz.
İlginiz için teşekkür ederim.