Perşembe, Ağustos 24, 2017

Yaşam Koçluğum ve Olanlar-7/8

Kızla Anası Gece Yarısı Bizim Evde

"Biz bu bazar, bazara gitmecez bahçanın işleri çok. Benim gızı sizin yanınıza gatıverem siz gitceseniz deye geldim. Aklıma geç geldi de geç galdım böle.”

“Olur tabii, meraklanma sen heç, bubası gitcek olanla birlikte, çıkalakan size de habar vesinle, söyleyem adama. Bu işiniz hallolduğuna göre, ıhlamır ya da nane ruhu -yabani nane- içemisiniz gaynatıverem mi?” dedi anam rahatlamış olarak, gülümsedi.

Anasıyla kızı da gülümseyerek, “sağol, zahmet etme, biz gidelim varalım bir an önce.” Dedi anası.
Kız bana bakıyordu kaçamak gözlerle, dikkatimi çekti
“Seni gidi hınzır seni, üstüme başkasını sürmeyi öğretirim ben sana” diyor gibiydi, sanki kulağıma fısıldarcasına. Duyar gibiydim fısıltısını.
“Hadi geceniz hayırla galsın, bize müsaade” dedi anası ve kalktılar ayağa.

“Ooof dizlerim de arımış hemen gııı” diyerek dizlerini tuttu anası ayağa kalkarken.   

Bi tuhaf oldum kızın bana çaktırmadan bakmaya çalışmasından. Epeyce uyuyamadım, düşünmekten.


Uyumak zorundaydım da çünkü 03 civarlarında yola çıkmamız gerekiyordu kasabadaki pazara yetişmek için.  Ne de olsa ay ışığında yavaş yürünecekti bazı yerler de karanlık olacaktı dağların ve ağaçların gölgelerinden. Üç saat kadar sürerdi yolculuğumuz, çakal ve baykuş sesleri eşliğinde.
 Bazen akan derelerden gelen su şırıltısı olur bazen de hafiften esen rüzgarın ağaçlar arasında çıkardığı melodik esinti hışıltısı.
Eşeğin sırtında yük olursa, buğday, nohut veya başka satılabilecek şeyler, daha da yavaşlıyordu yolculuk, eşeğe eziyet olmasın diye sıkıştırılmıyordu ne de olsa; bildiği gibi yürüyordu.

Anam’ın sesiyle uyandım. “Kak olum, gıza habar ve ge, çıkıyoz yola deye” dedi anam yavaşça beni yatakta doğrultarak. “Tamam ana” dedim ve hemen ayaklandım.

Evlerine gittim ve onlarda uyanıkmış zaten, anası ekmek etmek -yufka günlük yapılır- için kalkmış. Seslenince hemen ses verdi içeriden “Tamam yavrım, bubası getir sizin eve gari, sen git” dedi.

                                                                                                   18-08-2017-1927

                                                                                        Halil GÖNÜL

Not: 7/8

1/8 gelsin...

Görsel: Google Görseller


4 yorum:

  1. Arkadaşımın aşkısın; kalbim nerden anlasın...:D :D

    YanıtlaSil
  2. Neden öyle baktı ki şimdi? Onu mu seviyor acaba, o yüzden de kızdı mı arkadaşına öyle bir akıl verdi diye?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İrem E.
      büyük ihtimalle öyle, çünkü görünen köy kılavuz istemiyor gibi! :)

      Sil

Hoş geldiniz.
İlginiz için teşekkür ederim.