Cuma, Kasım 17, 2017

mektup-6-Futbol Takımı

Yayla

Bi Cayırtı Koptu

                Buralara nasip olur da bi daha gelirsen görürsün sende. Sahi sen ne yaptın, çoluk çocuk ne alemde, kaç dene va? Ula adam bi çıka gelir cümbür cemaat da, yazın tadını çıkarır buralarda. Yazları tadından yenilmez buralar, oralarda öyle yanıp durucana hadi çık da gel bu yaz, emme habar ver önceden, tam da göç saracağım zamana denk gelmesin. Ya da okuldan mokuldan çağırdıkları zamana denk gelmesin.
                Bende sekiz dene va sıpa şimdilik, futbol takımı kurmaya kararlıyım emme hatun mızmızlanmaya başladı biraz. Üçünü bu doğurdu, beşi diğerlerinden; hepiciği de benim yanımda böyüdüle. Şu anda ikisi burdala, okula devam ediyola, yazları birkaç ay kalıp gidiyola. Diğerleri okuyup ekmeklerini ellerine aldıla gari de pek görüşemeyoz. Yazları onna da geliyola canım peynir, çökelek tereyağı alıp gidiyola birkaç gün kaldıktan sonra.
                O Süllü’ye söle sen, onun dediği gibi değil o iş, çoban safmış garibim; bildiğin saf işte. Anlamamış dediğimi tam olarak gitmiş muhtarlarına “bomba yapıyo” demiş. Muhtarda inanmış buna. Daha önceden netameliyim ya tuzak kurduğumdan kışın kurtlara, telefon etmiş karakola ve gerisi tamam zaten. Dövlet annayıncaya kadar altı ay geçti nitekim keşifte anladıla emme ömürleri boyunca unutmazla gari, bi gidişleri vadı görmen lazımdı; hiç de dönüp bakmadıla geriye. Ben de kalakaldım sap gibi dağın tepesinde öylecene. Bi daha ne arayan oldu ne soran.
                Kurtlara tuzak yapıyodum ben, hala da yaparım ya. O zamanlada her patladığında beş on kurt ölüyodu sürünün içinden.  Geri kalanı da korkusundan dağılıyor ve uzun bir süre gelmiyorlardı. Köpekler baş edemediydi önceleri epeyce zarar gördüydük koyunlardan alıp götürdülerdi. O zamanki patlamaları şikâyet etmişlerdi de durmadan jandarma gelip gidip tutanak, zabıtla tutup gidiyorlardı. Arada beni de sorguya çekiyorlardı. Netameli olmamın nedeni buydu.
                Keşif için gelen heyet nereden nasıl bomba attığımı sordular bana. “Bomba falan attığım yok dediysem de anlatamadım hiçbirine hepsi de hainmişim gibi bakmaya başladılar. İçlerinde kadınlarda vardı. Baktım anlamayacaklar bunlar bi gözel anlatayım dedim kendimce. Sıyırmaya başladım donu, tumanı, sıyırdım gözelce üst yanı yukarıya ve dal daşşak kaldım, ne dedilerse de ben duymadım bu sefer “el mi yaman bey mi yaman” dedim anlayacağın. Domaldım topun ağzı onlara gelecek şekilde. Benim hanımın gevrek gevrek gülmeleri de kulağıma geliverince ver yansın ettim Allah ne verdiyse. Bi cayırtı koptu ortalıkta, palaz yavrusu gibi dağımaya başladıla hepiciği.
                İşte oymuş, bi daha ne aradı kimse ne de sordu beni. Rahatlayvedim. Aklına geldikçe hanım güler durur yine gevrek gevrek. O güldü mü ganım gaynayveriyor biliyon mu?  Belki ırazı ederim takımın eksiğini tamamlamaya kim bilir.
6/
Görsel: Google Görseller

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Hoş geldiniz.
İlginiz için teşekkür ederim.