Cumartesi, Aralık 16, 2017

Pazar Gözlemim-33-1-Bol Köpüklü Kahve

               
Kahve
            Öyle çok canım istedi ki, dayanamadım sonunda, kalktım oturduğum yerden; gidip bir kahve -Türk kahvesi- yaptım kendime, kendi ellerimle; tadı başka oluyor insanın kendi yaptıklarının.
                Köpüğü de bol oldu bu sefer nedense, çoğu seferinde böyle bol köpüklü olmazdı benim yaptığım kahveler. Suyun içinde bir şeyler eksik ya da fazlaydı anlayamadım. Her zamanki musluktan aldım halbuki suyu. Cezvem her zamanki bakır cezvem, kahvem desen her zamanki kahveciden aldığım kahve.
        Belki bir şey değişik olabilir diyecektim ki, kaşık vardı aklımda o da eskilerden kullandığım kaşıklardan birisi. Şeker mi? Onu da karar koydum ama şekerciyi bilmiyorum tabii ki ama kesin bir şeyi farklı bu kahvenin!
                Bir yudum aldım höpürdeterek, ne de güzel höpürdedi, bakın bu höpürdeme de çok farklıydı işte. Çok canım istediği için içine biraz fazladan sevgi kaçırmış olabilir miydim acaba? Biraz üstünde durunca hele bir kez daha höpürdetince daha iyi anladım kaçtığını.
                Daha ilk yudumdan sonra kafama takılmaya başlayan bir şey oldu, aylakçılıktan mıydı neydi, kendine iş arıyordu benim pelte kılıklı. Ben kendim de iş arıyordum ama pelte kılıklının arayışıyla benim arayışım farklı şeylerdi.
                Ben lavaboda birkaç gündür biriken bulaşıkları ortadan kaldırmayı planlıyorum, pelte kılıklı ise insanların farklılığıyla ilgileniyor. Önce iplemedim pelte kılıklıyı; vurdum kahvenin gözüne, bir daha bir daha derken dibinin telveleri göründü Arabistan çölleri gibi. Kum tepeleri görünüyordu uçsuz bucaksız. İşte bir bulaşık daha sana dedim aklım sıra ama yerimden kalkamadım. Elimdeki bulaşık kalan fincanı koydum masanın üzerine, bana kırılmasın diye de “hoşça kal şimdilik, seninle sonra ilgileneceğim” dedim fincana; bana gülümsedi “anladım anladım, pelte bastırıyor yine seni” deyince bi şafak attı bende sormayın gitsin. Fincana da kızamadım.
1/3
Devam edecek.

2/3 gelsiiiin...
3/3 gelsin......

Görsel: Google Görseller

10 yorum:

  1. Meraba abi afiyet olsun.

    Ben sana bir şey soracaktım ama son yazılarımdan çalıştayla ilgili bir yorum yapmıştın. Mailler kisminda okumustum ama silmişsin. Nedenini sorabilir miyim ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili "ANNESİNİN PRENSESi"
      Teşekkür ederim, buyurun beraber olsun.
      Evet, "düşünce olarak size katıldığımı" içeren bir yorum yazmıştım hatırladığım kadarıyla. daha sonrasında başka yazılar da okudum ve bir süre düşündükten sonra rahatsız oldum bu konuyla ilgili yazılıp söylenenlerden ve böyle yorumlarla halledilecek bir şey olmadığına, günlerce oturulup konuşulabilecek bir olay olduğuna karar verdim. Meselenin kişiselleştirildiğini, yapılan çalıştayın bir değer ve emekle oluşturulduğunu bile göremeyecek kadar ileri gidilebildiğini ki üçüncüsüydü bu çalışmanın. Yapılan hata mutlaka olabilir, kişisel bakmakla o kadar emeğin bir kalemde silinip atılmasını sindiremedim içime doğrusu. çay kahve bile içmek için bir araya gelemeyenlerin gazlarını boşaltması gibi algıladım okuduklarımın çoğundan. Ben kişisel olarak eğrisiyle ve doğrusuyla çalıştayın yapılmış olmasını, bundan sonrada devam etmesini düşünüyorum ancak kişisel sürtüşmelerin bunun dışında tutulmasını da düşünüyorum. Çalıştay denildiği zaman a veya b şahsı ön plana çıkarmak zaten baştaki bir hatadır, blog ile ilgili bir çalıştaydır ve böyle bir işin veya işlerin de yapılıyor olduğunu duyuran ve işleyen bir içeriği vardır. Bence daha iyisini yapmak için gayret göstermelidir bu konuda konuşanlar ve yerenler. Sözü geçen arkadaşlar için de -hakarete uğradığını yazan arkadaşlar-üzüldüm ve böyle bir şeyi sebebi ne olursa olsun onaylayıp affetmek mümkün değil ancak bunun çalıştaya gölge düşürmesi de onaylanacak bir durum değil.
      Genel olarak durum bu, silmemin sizinle, bloğunuzla ve sizin düşüncelerinizle bir ilgisi yok. Kısaca kamplaşma görüntüsü oluşmasın istediğimden dolayı sildim.
      Tekrar görüşmek dileğimle hoşça ve mutlulukla kalın. :)

      Sil
  2. Silmene çok üzüldüm abi. Neden dersen bir çok kişi fikrini açık açık izah etmedi. Herkes çalıştaya takır takır sayan, sui zan altında bırakip bana hakaret etti diyip de hakaret edenlerin yanında oldu. Bende seviniyordum bir iki kişi bile olsa düşündüğünü çekinmeden söyledi diye.

    Oysaki aynı fikirdeyiz. Ben yazımda ne calistayi nede hakarete ugrayanları savunmadım. Evet hakarete uğraması tatsız olmus ama bence kendiside fazlasıyla hakaret iceren cümleler kullandı zaten. Keske blogdaki diger kisiler onun da yanlıs tutum sergiledigini cekinmeden söyleyebilselerdi.

    Bende calistayin bos bir kurul olduguna inanmiyorum. Evet yanlis yapan kisiler olabilir ama pire icin yorgani yakmaya en önemlisi de kötülemeye gerek yok. İstemiyorsak ilgilenmeyiz.

    Ben sonu ne olrsa olsun düşündüklerimi mertce söylerim. Kimseden ne korkarim nede cekinirim. Arkadasim bile olsa yanlis yanlistir. Ve kötülükle karşılastiginizda elinizle elinizle olmazsa dilinizle oda olmazsa kalbinizle buğzedin demis peygamberimiz. Ben susmam. Susarsam onlardan farkim olmazdi. Keske sende silmeseydin abi

    Ama fikrine saygim sonsuz. Çok uzatmisim :) tesekkr ederim yorumun icin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili "ANNESİNİN PRENSESi" silme işlemimi bu kadar ciddiye alıp, bu şekilde düşünerek üzüleceğinizi düşünemedim, özür dilerim istemeden üzülmenize neden oldum. Tekrar sayfanıza düşündüğünüz anlamda katkı için kısa bir yorum ekleyebilirim, ve ekleyeceğim.
      Hoşça kalın. :)

      Sil
    2. Sildiğini görünce acaba pisman mi oldu diye düsnmüstm. Ama dogruyu bulan bir kisinin daha olmasina cok sevindim. Yorum yazmana da daha cok sevindim. Cnkü gercekten bizim dogruyu konusan insanlara ihtiyacimiz var. Cok ama cook tesekkr ederim gercekten. Ben özür dilerim yanlis bir sey söylememisimdir umarim.

      Hoscakaln :)

      Sil
    3. Sevgili "ANNESİNİN PRENSESi"
      Rica ederim, yanlış bir şey söylediğiniz yok. Meselem korku değil, bunu açıklamaya bile gerek duymuyordum. O sizin bahsettiğiniz insanlar doğruyu bulamadığından değil belkide, doğru işlerine gelmediği içindir yaptıkları; bence hiç uğraşmaya gerek yok; her kişi kendi notlarını düşer tarihe; bazıları yazılı, sözlü bazıları da davranışla, susarak. İzlemek bile zevkli bence.
      Hoşça ve mutlu kalın. :)

      Sil
    4. Susmayalim ama :) korkuyu senin icin kullanmadım sen gerçekten yorum yapmıştım.


      Allaha emanet ol abi.

      Sil
    5. Sevgili "ANNESİNİN PRENSESi"
      İstese de bazı insanlar susamıyor zaten; sabır bir yere kadar, o bir yerden sonra patlanıyor.
      Hoşça ve sağlıcakla kalın.

      Sil
  3. Yanıtlar
    1. Emre Bozkuş,
      teşekkür ederim, buyurun birlikte olsun. :)

      Sil

Hoş geldiniz.
İlginiz için teşekkür ederim.