Cuma, Aralık 29, 2017

Turşu Kurdum Küpe

"Turşu Kurdum Küpe"

Lahana aldın çarşıdan
Getirdim eve
Seve seve;
Tembihledim
Gözüme bile;
Sakınsın diye.
Biraz limon,
Biraz sirke
Doldurdum küpe;
Ayırdım tek tek katından,
Dizdim kat kat
Özene bezene;
Hıyar koymadım içine
Bile bile;

Lahana turşusuYapmak mesele;

Havuç da koyulurdu ama
Neyse,
Belki
Bir dahaki sefere;
Gözümü diktim küpe,
Kalmadı birkaç güne;
Sızmaya başladı bile,
İhtiyaç var tedbire;
Kattım gündüzü
Geceye,
Tek tek uyudu gözlerim
Nöbetleşe.
Sardım, sarmaladım
Etmediğimi koymadım küpe;
Küp ham çıktı
İhtiyaç varmış pişirmeye,
Bu seferlik tek çare,
Etmek idare;
Başka elden ne gele,
Bekledim
Yana döne;

Turşu olsun diye.Hey yavrum hey!

Değdi
Çektiğim zahmete;
Turşu benzemedi küpüne;
Söylemedim ellere,
Emin olayım diye,
Buna derim ben
Turşu diye.
Afiyet olsun,
Yiyene,
İçene.
Bitince
Edeyim küpün içine;
Sineye çeke çeke.

15.12.2017
Halil Gönül

Görsel: Google Görseller


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Hoş geldiniz.
İlginiz için teşekkür ederim.